Twents Oorlogsmuseum Vriezenveen '40 '45
Oosteinde 364/366 7671AH Vriezenveen

Initiatiefnemer van dit museum was de heer Abbink uit Vriezenveen. De heer Abbink was garagehouder in Vriezenveen (het bedrijf is nu Meneer Abbinkovergenomen door zijn zoon) maar met enthousiasme en gedrevenheid heeft hij ook de basis gelegd voor dit indrukwekkende museum. Altijd was hij met zijn oorlogsverzameling in de weer. De tweede wereldoorlog liep als het ware als een rode draad door zijn leven. Het was zijn grote passie. Veel van zijn vrije tijd stak hij in zijn verzameling. Zelfs vakanties met het gezin werden zodanig gepland dat het altijd gecombineerd kon worden met zijn verzamelwoede. Het is dus geen wonder dat het WOII-virus is overgeslagen naar de rest van de familie. Intussen wordt het museum met veel enthousiasme gerund door een 7-tal vrijwilligers waaronder de vrouw, van de heer Abbink. (foto's familie Abbink)

abbink3a abbink4a

Website realisatie: Bert Bijkerk